Регистрация на застрахователен брокер
Застрахователният брокер е една от предпочитаните форми на застрахователно посредничество. В настоящата статия ще разгледаме изискванията за провеждане на процедурата по регистрация на застрахователен брокер пред Комисия за финансов надзор.
Необходими документи
- Учредяване на търговско дружество или едноличен търговец – в случая няма ограничения за правната форма. След вписването на юридическото лице в Търговски регистър към Агенция по вписванията, пред КФН следва да се представят редица документи във връзка с учредяването и декларирането на действителни собственици.
- Отваряне на офис за извършване на застрахователни услуги – необходимо е да се удостовери, че дружеството има физическо присъствие за извършване на застрахователно посредничество.
- Сключване на застраховка „Професионална отговорност“, която покрива отговорността на брокера за настъпили вреди, вследствие на неговото виновно действие или бездействие. Минималната застрахователна сума е 2, 5 млн. лева за едно събитие и 3, 7 млн. лева агрегат, за събитията, които могат да настъпят през 12-месечния период на застраховката.
- Откриване на смециална клиентска сметка или поддържане на 4% от общия размер на премиите по застрахователни договори, но не по-малко от 40 хил.лв.
- Изисквания за образование и опит – физическите лица, както и управляващите и представляващите застрахователни брокер (ЮЛ), следва да имат висше образование и професионален опит в областта на застраховането (най-малко 2 години работа, непосредствено свързана със сключването и изпълнението на застрахователни договори).
- Сертификати – физическите лица, както и управляващите и представляващите застрахователни брокер (ЮЛ),следва да притежават сертификати за преминато обучение, организирано от застраховател или презастраховател или от изпит, преминат пред КФН.
- Отговорност и конфликт на интереси – физическите лица, както и управляващите и представляващите застрахователни брокер (ЮЛ) следва да не бъдат обявявани в несъстоятелност и по отношение същите да няма основание за съмнение относно пригодност и възможност за възникване на конфликт на интереси.
Процедура:
Процедурата започва със заявление към Комисия по финансов надзор, към което се прилагат всички изискуеми документи. Разглеждането им протича в рамките на 1-месечен срок, след което застрахователният брокер се вписва в публичен регистър към КФН и му се издава специално удостоверение за осъществяване на дейност.
Настоящата статия не представлява правен съвет и цели единствено да запознае читателите с техните права по темата. За повече информация и съдействие или нужда от консултация, можете да се свържете с нас на тел. +359894477403 или чрез някой от другите канали за връзка с Адвокатско дружество „Дилова и Партньори“.